17-18 października 2011 Uniwersytet Medyczny w Łodzi
roblematyka
nauczania i oceniania profesjonalizmu w edukacji medycznej jest
na świecie od dawna uznawana za niezmiernie istotną,
problematyką
profesjonalizmu związane jest ściśle zagadnienie funkcji nauczycieli
akademickich jako świadomych i nieświadomych
Wybrane pozycje piśmiennictwa: · Ajjawi R & Higgs J (2011). Core component of communication of clinical reasoning: A qualitative study with experienced Australian physiotherapists. Advances in Health Sciences Education, DOI: 10.1007/s10459-011-9302-7 · Harris A, Boyce P & Ajjawi R (2011). Clinical Reasoning Sessions: back to the patient. The Clinical Teacher, 8(1): 13-16. · Ajjawi R, Thistlethwaite J, Williams KA, Ryan G, Seale JP & Carroll PR (2010). Breaking down professional barriers: medicine and pharmacy students learning together. Focus on Health Professional Education: A Multi-disciplinary Journal, 12(1): 1-10. · Ajjawi R (2009). Learning clinical reasoning and its communication. Saarbrücken, Germany: VDM Verlag Dr. Müller · Ajjawi R, Hyde S, Roberts C & Nisbet G (2009). Marginalisation of dental students in a shared medical and dental education programme. Medical Education 43(3), 238–245.
Susie Schofield Susie Schofield przeszła ciekawą drogę do edukacji medycznej rozpoczynając swoją karierę naukową od fizyki, poprzez informatykę, formalne wykształcenie z edukacji i e-learningu aż do pracy edukacyjnej i badawczej w CME w Dundee. Współpracuje z lekarzami brytyjskiego National Health System odpowiedzialnymi za szkolenia przeddyplomowe. Jest także szefową kursów e-learningowych oraz wykładowcą zarówno dla studentów CME jak i dla studentów i kadry naukowo-dydaktycznej Dundee Medical School. Jej zainteresowania naukowe dotyczą m.in. tworzenia efektywnych programów rozwoju kadry naukowo-dydaktycznej, rozwoju umiejętności nauczania i oceniania, Problem Based Learning, klimatu edukacyjnego oraz systemów wsparcia i różnorodności środowiska medycznego. Jest autorką i współautorką licznych publikacji naukowych. Wybrane pozycje piśmiennictwa: · SJ Schofield, S Bradley, C Macrae, D Nathwani, J Dent. How we encourage faculty development. Medical Teacher (2010) Vol. 32, No. 11 , Pages 883-886 · S Schofield, D Nathwani, F Anderson, R Monie, M Watson, M Davis. Consultants in Scotland: survey of educational qualifications, experience and needs of Scottish consultants. Scottish Medical Journal (2009); 54(3): 25-29 · SJ Schofield, D Nathwani, F Anderson,M Davis. Developing a staff development session for medical teachers. HEA newsletter (2009) MeDeV 1.2 · Survey of Scottish Associate Specialist Workforce. Available from NES, Thistle House, 91 Haymarket Terrace, Edinburgh EH12 5HE (Report) · Survey of Scottish Consultant Workforce. Available from NES, Thistle House, 91 Haymarket Terrace, Edinburgh EH12 5HE (Report) |