Szkolenia z zakresu metodyki nauczania (Faculty Development Programme - FaDevPRO) mają na celu podnoszenie standardów edukacyjnych na naszej uczelni.
Są one oparte na najnowszych zaleceniach metodycznych opracowywanych przez międzynarodowe organizacje i jednostki naukowe zajmujące się edukacją medyczną.
Ukończenie podstawowego cyklu szkoleń kończy się wydaniem certyfikatu.
Certyfikaty te stanowią jeden z elementów portfolio w czasie okresowej ewaluacji osiągnięć pracowników naukowo-dydaktycznych.
Udział w każdym, nawet pojedynczym spotkaniu daje jego uczestnikom konkretne umiejętności dotyczące właściwego planowania programu nauczania, prowadzenia zajęć, przygotowywania sylabusów, pisania pytań testowych, przeprowadzania egzaminów praktycznych i sposobów komunikowania się ze studentami pochodzącymi z różnych kręgów kulturowych.
Do udziału w spotkaniach zapraszamy również osoby, które rozpoczęły szkolenie w poprzednich latach, a w tym roku chcą uczestniczyć w pozostałych zajęciach i otrzymać certyfikat.
KONTAKT W SPRAWACH ZAPISÓW NA SZKOLENIA I WYDAWANIA CERTYFIKATÓW: med-edu@umed.lodz.pl, +48 42 272 5742 ,+48 42 272 5743
W ciągu pierwszych miesięcy obowiązywania zarządzenia CEdMed w uzasadnionych przypadkach będzie wydawało zaświadczenia o rozpoczęciu szkolenia.
KTO?
Szkolenia są dostępne dla wszystkich pracowników i studentów naszego Uniwersytetu.
Osoby, które uczestniczyły poprzednio w szkoleniach metodycznych prosimy o zaznaczenie tego w czasie rejestracji. Na podstawie analizy dokumentacji osoby takie zostaną zwolnione z odpowiednich zajęć.
Certyfikaty wydawane są jedynie osobom, które uczestniczyły we wszystkich zajęciach kursu.
W razie wątpliwości dotyczących ważności wcześniej odbytego szkolenia prosimy o przesłanie skanu certyfikatu na adres med-edu@umed.lodz.pl
Szkolenia w r. akad. 2017/2018 odbywać się będą w Centrum Dydaktycznym oraz w Zakładzie Patomorfologii (budynek A-4) przy ul. Pomorskiej.
Szkolenie składa się z 20h zajęć stacjonarnych (4x5h) oraz 3h zajęć realizowanych w trybie e-learningu.
W razie potrzeby uczestnicy szkoleń mogą zmienić grupę do każdego kolejnego ćwiczenia, bez potrzeby wcześniejszego zgłaszania tego organizatorom.
Możliwe jest odrobienie brakujących zajęć z kolejnymi grupami.
Podobnie jak w przypadku poprzednich edycji szkoleń, również tym razem możliwe będzie kontynuowanie niezakończonego kursu w przyszłym roku akademickim.
REJESTRACJA WSTĘPNA
System nie generuje maila potwierdzającego przyjęcie zgłoszenia. Po zakończeniu rejestracji pojawia się informacja "Dziękujemy za rejestrację i zapraszamy na szkolenie." oznaczająca prawidłową rejestrację.
- Nowoczesne planowanie curriculum.
- Tworzenie i modyfikowanie kursów (przedmiotów) oraz poszczególnych zajęć.
- Integrowanie zajęć.
- Wprowadzanie nowych metod nauczania.
- Wstęp do Problem Based Learning.
- Opisywanie planowanych efektów kształcenia.
- Przygotowywanie kart przedmiotów, przewodników dla studentów, stron internetowych oraz planowanie elementów typu self-assessment.
- Walka ze stresem w edukacji.
- Rozwiązywanie konfliktów edukacyjnych.
- Mentoring.
- Style uczenia się.
- Środowisko edukacyjne.
- Egzaminowanie teoretyczne.
- Przygotowywanie egzaminów typu MCQ (test wielokrotnego wyboru).
- Zajęcia warsztatowe z układania testów MCQ.
- Egzaminowanie praktyczne w naukach podstawowych i klinicznych.
- Planowanie i przeprowadzanie OSCE.
- Nauczanie i egzaminowanie domeny profesjonalizmu oraz umiejętności generycznych, kompetencji społecznych i kulturowych.
CERTYFIKATY Z ZAKOŃCZONYCH SZKOLEŃ .
Certyfikaty zostaną przygotowane dla osób, które uczestniczyły we wszystkich zajęciach.
Osoby, które nie brały udziału we wszystkich zajęciach zapraszamy do ich odrobienia w kolejnej edycji szkoleń. W celu odrobienia pojedynczych zajęć nie trzeba będzie zapisywać się na nie, a jedynie w odpowiednim dniu przyjść na spotkanie i zgłosić ten fakt osobie prowadzącej wykład.
Zachęcamy do udziału w szkoleniu i zapraszamy na kolejne wydarzenia związane z edukacją medyczną, o których będziemy informować na naszych stronach.
|
|